Clean Sourcing

We believe that knowing where our ingredients come from is just as important as knowing what’s in them. While we know a truly sustainable supply chain is still a fair way off, we’re striving to do the best we can to make that dream a reality.

BUYING LOCALLY

エコベールでは、輸送によるCO2排出量を最小限にするため、原材料をできるだけ工場の近くで調達するようにしています。

調達している原材料の例:

  • フランス産のナタネ油(柔軟剤)
  • オーストリア、チェコ、スロバキア産のナタネ油(住居用洗剤)
  • フランスとドイツ産のヒマワリ油(洗たく用洗剤)
  • ヨーロッパ産のナタネ油から抽出された界面活性剤(洗たく用洗剤)

さらに、発注する量をトラックの大きさに合わせることで配達する回数を節約するなど、徹底してCO2排出量を減らしています。

PALM OIL DONE RIGHT

近年、パーム油の製造は、よくないニュースとして取り上げられるようになりました。パーム油のために森林破壊が起き、生態系や生物多様性が崩れているからです。しかし、パーム油とヤシ油は、エコベールの洗剤を作るのにはなくてはならない原料。そのため、エコベールでは次のような活動をしています。
パーム油は、RSPO(www.rspo.org)で認証されたものだけを使用。この認証を受けたパーム油は、森林破壊を行わないプランテーションと製造法で提供されています。

将来的にパーム油とヤシ油を減らせるよう、サステナブルな代替品を検討しています。

エコベールは、過去40年間そうしてきたように、これからも自然を守りながら進歩を続けていきます。

OUR CODE FOR SUPPLIERS

エコベールは環境と倫理に対しての厳しい基準維持のために、サプライヤーにも以下の協力をお願いしています。

  • 従業員に健康的で安全な職場を提供すること
  • 環境にやさしい方法でごみを処理すること
  • 公平で差別のない雇用を行うこと
  • 児童労働をさせないこと
  • 動物実験を行わないこと
  • 環境関連のデータを提出すること

同時に、水の使用量を減らすことや、輸送距離の短縮などで、サプライヤーをサポート。環境への影響を最小限にしています。

CLEANER SOURCING

サプライチェーンは、エコベールと同じく環境への問題意識が高い会社を探しています。国際基準の認証を受けているか、といった情報から、クリーンな原料を探し調達しています。

Clean business

Being good to the planet and the people we work with is just as important to us as the bottom line.

Clean plastic

We’re waging war on single-use plastic. And we’re aiming to make all our bottles from recycled plastic by 2020.

Clean water

Our original phosphate-free formula helped clean the world’s waterways. Now we’re on the case to use less water, full stop.

Clean sourcing

We’re making our supply chain more responsible. Like buying local when we can, and using suppliers who share our values.

Clean ingredients

You get out what you put in. Which is why most of our ingredients are made of biodegradable plant-derived substances.

Clean fragrances

We use fragrances that are designed to smell fresh and wonderful – not overpower you with toxic chemicals.

Clean manufacturing

First we built one of the world’s most ecologically sound factories. Next stop: a zero-waste, zero-carbon footprint.

Clean design

We believe that packaging design can have a positive impact on people and the planet.